Horizon / Plein textes La base de ressources documentaires de l'IRD

IRD

 

Publications des scientifiques de l'IRD

Tran T. N. M., Pasquier-Doumer Laure. (2019). Full-day schooling and educational inequality in Vietnam. Journal of Development Studies, 55 (5), 786-804. ISSN 0022-0388

Accès réservé (Intranet IRD) Demander le PDF

Lien direct chez l'éditeur doi:10.1080/00220388.2018.1469744

Titre
Full-day schooling and educational inequality in Vietnam
Année de publication2019
Type de documentArticle référencé dans le Web of Science WOS:000458332300003
AuteursTran T. N. M., Pasquier-Doumer Laure.
SourceJournal of Development Studies, 2019, 55 (5), p. 786-804. ISSN 0022-0388
RésuméFull-day schooling was introduced in Vietnam to deal with the lack of instructional time in primary education compared to international standards. Yet full-day schooling could impact educational inequality by filling the gap in instructional time between children from different family backgrounds, given that well-off families tend to offset the lack of instructional time with private tutoring. This paper draws on data from the 2011-2012 Young Lives School Survey to investigate whether the massive rollout of full-day schooling in recent years could improve equality of opportunity in Vietnam. First, it examines the variation in instructional time and school resources between pupils with and without full-day schooling from different social backgrounds. It then investigates the learning progress associated with full-day schooling across social backgrounds. The paper suggests that full-day schooling has not narrowed the inequality of opportunity in learning achievement at this stage of its implementation.
Plan de classementSociété, développement social [106]
Descr. géo.VIET NAM
LocalisationFonds IRD [F B010075185]
Identifiant IRDfdi:010075185
Lien permanenthttp://www.documentation.ird.fr/hor/fdi:010075185

Export des données

Disponibilité des documents

Télechargment fichier PDF téléchargeable

Lien sur le Web lien chez l'éditeur

Accès réservé en accès réservé

HAL en libre accès sur HAL


Accès aux documents originaux :

Le FDI est labellisé CollEx

Accès direct

Bureau du chercheur

Site de la documentation

Espace intranet IST (accès réservé)

Suivi des publications IRD (accès réservé)

Mentions légales

Services Horizon

Poser une question

Consulter l'aide en ligne

Déposer une publication (accès réservé)

S'abonner au flux RSS

Voir les tableaux chronologiques et thématiques

Centres de documentation

Bondy

Montpellier (centre IRD)

Montpellier (MSE)

Cayenne

Nouméa

Papeete

Abidjan

Dakar

Niamey

Ouagadougou

Tunis

La Paz

Quito